GST baik untuk Kerajaan, baik untuk rakyat, - Pengerusi Kelantan Berhijrah


Berikut adalah pandangan Sdr Deen Qassim, Pengerusi Gerakan Kelantan Berhijrah
GST baik untuk Kerajaan, baik untuk rakyat, ketakutan pada PR.

Bagi ambo GST Umpama kita nak buat Rumah peseng baru..sekalo bulih duduk 4 oghe tapi rumah baru ni bulih faedah ko ramai oghe. Rumah baru ni masa pacak tiang huduh jah nampak.

Selepas beberapa bulan selepas masuk cat letak pasu bunga tepi tanam rumput kawasan sekitar. kohor berseri nampak. Oghe hak tak setuju dengan rumah baru ni lalu Kok depan rumah masa tak siap nya kutuk maki..tapi bila rumah dah siap ogje ni jadi kohor cemburu Dan dengki.

Ambo nak ajok puok kito fikir. PR duk kata BN boleh tumbey kalau buat GST, ambo nak kita pikir, kalaulah dengan laksanakan GST BN boleh tumbang sepatutnya PR alok BN supaya "buat dan buat GST" supaya BN lekas Tumbang.. ini dok, Halang BN laksanakan GST. Ini bermakna ada sesuatu kebaikan dari GST ni adik kakok. Pakatan Rakyat akan haley kerja molek BN ni..apa sahaja kerja molek dari BN, PR akan halang.

PR takut sangat BN laksanakan GST kenapa?
Jawapannya PR takut sokongan rakyat pada BN akan bertambah selepas 6 bulan perlaksanaan GST..
Bila 6 bulan tu?

Ok, Sekarang bulan 4... 6 bulan dari sekarang adalah bulan Oktober dan BN akan umum Bajet 2016 pada Oktober... BN akan umum pelbagai iniatif dan insentif untuk rakyat pada Oktober ini kesan dari 6 bulan pertama GST

Dengan laksanakan GST ni... Negara kita akan perolehi sejumlah +- 28Billion hasil kerajaan melalui GST sahaja.. jadi melalui pendapatan ini.. janji kerajaan hasil cukai akan kembali kepada rakyat...siapa rakyat tu? ADIK KAKOK LAHHH..

Ketiga..
Dengan sejumlah dana yang besar Kerajaan akan tambah sekolah..akan tambah guru..akan naikkan gaji kakitangan kerajaan..akan bg insentif pada pekerja swasta..akan bantu golongan miskin..akan tambah BRIM..akan bg kwamp..akan tambah baik infrastruktur..akan permudahkan sistem pengankutan awam..akan perkemaskan dan tambah aset ketenteraan, akan tolong petani, akan tolong nelayan, akan bagi biasiswa dan banyak lagi..

ADIK KAKOK... bila semua Kerajaan Buat.. RAKYAT akan SUKOO ko kerajaan... bila rakyat SUKOO..rakyat akan sokong lebih kerajaan..Bila rakyat sokong lebihhhh.. maka sokongan rakyat pada Pakatan Haram ni berkurang.. bila Sokongan pada pakatan ni berkurang..

MAKA..Pakatan akan tinggal nama sahaja... ITU LAH YANG PAKATAN RAKYAT TAKUT SEBENANNYA...

Dok key nehhh..